آخرین بروزرسانی : در 1روز ، 9ساعت ، 47دقیقه قبل امروز : 24 مرداد 1399
جستجو :
ابلاغ پروتکل بازگشائی مراکز مشاوره ژنتیک

کد خبر : 2035 | تاریخ : 8 خرداد 1399 | گروه : اخبار | عنوان شاخه : خدمات الکترونیک | تعداد بازدید : 136

Card image cap

از سوی کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر دار سازمان بهزیستی کشور،پروتکل بازگشایی مراکز مشاوره ژنتیک به منظور اطلاع رسانی تمامی مراکز مشاوره ژنتیک دولتی و غیر دولتی تحت پوشش جهت رعایت مفاد آن به تمامی استان ها ابلاغ شد

از سوی کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر سازمان بهزیستی کشور، پروتکل بازگشایی مراکز مشاوره ژنتیک به منظور اطلاع رسانی به تمامی مراکز مشاوره ژنتیک دولتی و غیر دولتی تحت پوشـش جهت رعایت مفاد آن به تمامی مدیران کل استانی بهزیستی ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل،متن بخشنامه به این شرح است:

 به دنبال اپیدمی بیماری کووید ۱۹ ، به پیوست پروتکل بازگشایی این مراکز ، جهت اطلاع رسانی به تمامی مراکز مشاوره ژنتیک دولتی و غیر دولتی تحت پوشـش جهت رعایت مفاد آن ابلاغ می گردد. 

پروتکل بازگشایی مراکز مشاوره ژنتیک در دوران همه گیری بیماری کووید۱۹

با توجه به اهمیت ادامه خدمات تخصصی مشاوره ژنتیک و به منظور حفظ سلامت پزشکان، پرسنل مراکز مشاوره ژنتیک و نیز خانواده های مراجعه کننده و نظر به اینکه معلولین جزو موارد پر خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹هستند، بدینوسیله پروتکل بازگشایی مراکز مشاوره ژنتیک با هدف ذیل ارائه میگردد.

هدف: به حداقل رساندن خطر سرایت بیماری در مراکز مشاوره ژنتیک و انجام کلیه خدمات این مراکز به صورت ایمن

پروتکل اجرایی :

۱ .نوبت بیماران، از قبل بصورت تلفنی به آنها اطلاع رسانی شود به گونه ایی که با حضور به موقع در وقت مقرر، حداقل تعداد بیمار در اتاق انتظار حضور داشته باشد.

۲ .در زمان هماهنگی تلفنی جهت تاریخ و ساعت ویزیت، میبایست غربالگری بیماران از نظر داشتن تب، سرفه، سابقه تماس با فرد مبتال به کووید ۹۱ و ... صورت پذیرد و در صورت شک به وجود علایم بیماری کووید۱۹، ارائه خدمات تا زمان درمان بیماری به تعویق افتد.

۳ .به مراجعین تاکید شود در زمان مقرر و بر اساس نوبت گرفته شده مراجعه نمایند.

۴ .اطلاع رسانی جهت الزام مراجعین درخصوص ممنوعیت آوردن همراه( مگر در موارد ضروری ) انجام گردد و تا حد امکان از ورود همراهان جلوگیری به عمل آید.

۵ .پزشک نسبت به مشاوره حداکثر ۲ خانواده درساعت اقدام نماید.

۶ .در بدو ورود مجددا در مورد علایم تب، سرفه، سابقه تماس با افراد مبتلا در سه هفته گذشته سوال شود. در صورت شک به وجود علایم، پذیرش به زمان دیگری موکول شود.

۷ .مراجعین در زمان حضور در مراکز میبایست از ماسک جراحی استفاده نمایند.

۸ .کلیه مراجعین در هنگام ورود باید دست خود را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه شستشو داده یا با ماده ضدعفونی کننده دست (محلول الکلی ۷۰ درصد)ضد عفونی نمایند.

۹.حداقل فاصله یک و نیم متری بین مراجعین در سالن انتظار و نیز از میز پذیرش رعایت شود.

۱۰ .اتاقهای انتظار و پزشک دارای تهویه مناسب باشند.

۱۱ .پادری آغشته به مواد ضد عفونی کننده در ورودی مرکز تعبیه گردد.

۱۲ .مواد ضد عفونی جهت استفاده مراجعین در دسترس قرار گیرد.

۱۳ .سرویس بهداشتی مرتبا گندزدایی شود.

۱۴.گند زدایی سالن انتظار، اتاق مشاوره، کلیه سطوح، دستگیره ها و ... در پایان هر نوبت کاری انجام شود.

۱۵ .منشی و سایر پرسنل مرکز از ماسک جراحی و دستکش استفاده کنند.

۱۶ .پزشک مشاور ژنتیک از تجهیزات فردی مناسب استفاده نماید.

۱۷ .برای معاینه هر بیمار میبایست از یک جفت دستکش و ملحفه یک بار مصرف استفاده شود و پس از اتمام ویزیت بیمار،ضمن تعویض دستکش می بایست دستها ضد عفونی گردند.

۱۸ .گرفتن پول نقد از مراجعین ممنوع بوده و تراکنشهای مالی را با کارت انجام نمایند.

۱۹ .در صورت وجود آبخوری در مرکز حتما از لیوان یک بار مصرف استفاده شده و لیوانها پس از استفاده، در سطل درب دار دور ریخته شوند.

۲۰ .تمام زباله ها در پایان هر شیفت کاری به شیوه بهداشتی دور ریخته شوند .

۲۱.از قرار دادن مجله ، روزنامه، بروشور، کتابچه و....در اتاق انتظار جدا خودداری شود.


لینک مستقیم :


اشتراک گذاری :

نظرات (0)

نظری ثبت نشده است.

شما چه نظری دارید ؟

آخرین اخبار
آگهی فراخوان عمومی اداره کل بهزیستی مازندران سال 1399
خدمات الکترونیک

حضور مدیر کل بهزیستی استان مازندران در خبرگزاری ایرنا به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار
خدمات الکترونیک

پیام تبریک مدیرکل بهزیستی استان مازندران به مناسبت روز خبرنگار
خدمات الکترونیک

ممنوعیت دریافت دام زنده و ذبح دام در مراکز بهزیستی استان مازندران/ راههای دریافت نذورات اعلام شد
خدمات الکترونیک

دیدار مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان با مدیرکل بهزیستی مازندران
خدمات الکترونیک

پیام تبریک استاندار مازندران به مناسبت هفته بهزیستی
خدمات الکترونیک

دیدار مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با مدیر کل بهزیستی استان
خدمات الکترونیک

دکتر فرزاد گوهردهی بعنوان رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل بهزیستی مازندران منصوب شد
خدمات الکترونیک

جلسه توجیهی در خصوص راه اندازی سامانه دیدبان بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد
خدمات الکترونیک

گزارش تصویری | بازدید مدیر کل بهزیستی مازندران از روند مصاحبه حضوری متقاضیان تاسیس مراکز مثبت زندگی
خدمات الکترونیک

لیست پایگاه هاي ثابت سنجش بینایی شهرستانها جهت غربال کودکان 3 تا 6 سال
خدمات الکترونیک

اعلام زمان مصاحبه حضوری از متقاضیان واجد شرایط تاسیس مراکز خدمات بهزیستی ( مثبت زندگی )
خدمات الکترونیک

چهارمین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی گرامیداشت هفته بهزیستی برگزار شد
خدمات الکترونیک

دیدار رئیس و هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با مدیر کل بهزیستی استان
خدمات الکترونیک

دیدار مدیر امور شعب بانک رفاه کارگران مازندران با مدیر کل بهزیستی استان مازندران
خدمات الکترونیک

قدردانی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور از مدیرکل بهزیستی مازندران
خدمات الکترونیک

دیدار مدیر کل بهزیستی استان مازندران با مدیر عامل موسسه تامین مسکن بسیجیان کشور در راستای تامین مسکن مددجویان
خدمات الکترونیک

پیام تسلیت مدیر کل بهزیستی استان مازندران به مناسبت سی و یکمین سالگرد رحلت امام خمینی ( ره ) و قیام خونین 15 خرداد
خدمات الکترونیک

ابلاغ بخشنامه بازگشایی نمازخانه ها و انجام فرایض دینی در سازمان بهزیستی
خدمات الکترونیک

چگونگی فرآیند فرزند خواندگی و نحوه برخورد سازمان بهزیستی با خرید و فروش نوزاد
خدمات الکترونیک

امکانات و خدمات
مدیرکل بهزیستی استان مازندران

دکتر فرزاد گوهردهی
مدیر کل بهزیستی استان مازندران

تماس مستقیم : 33399307

داخلی : 102 و 103

نظرسنجی
آیا از محتوای مطالب پورتال اداره کل بهزیستی استان رضایت دارید؟
نظرسنجی
آیا از خدمات بهزیستی مازندران رضایت دارید؟
گزارش های تصویری
گزارشی جهت نمایش ثبت نشده است.


فیلم، کتاب و رسانه
مطلبی جهت نمایش ثبت نشده است.
پشتیبانی آنلاین
{}